Установка лямбда-зонда
Установка лямбда-зонда авто здійснюється на всі сучасні автомобілі екостандарту EURO-3 та вище. Якщо автомобіль відповідає стандарту не нижче за EURO-4, у його вихлопному пристрої буде два датчики лямбди: перший встановлюють до каталізатора і другий після нього. У системах, де датчик кисню один, його розміщують на випускному колекторі. Лямбда-зонд контролює рівень кисню до потрапляння в каталізатор та після нього. Другий датчик кисню ще називають обманкою, коректором або емулятор каталізатора, але суть не змінюється.
Лямбда-зонд ставиться на будь-які транспортні засоби. Це авто, вантажівки, автобуси, спецтехніка. Більшість розрахована на 60-80 тисяч кілометрів пробігу. При виході з ладу пристрій необхідно відремонтувати або замінити.
Установка лямбда-зонда
Перед початком робіт поставити машину на підіймач, а також купити новий пристрій скориставшись інтернет-магазином «Demi Motors».
Він кріпиться перед каталізатором у вихлопному колекторі автомобіля під капотом. Якщо в системі встановлено два пристрої, то перший кріпиться перед каталізатором, а другий після нього. Сучасні колектори захищені за допомогою металевої пластини – перед заміною її знімають, щоб отримати доступ до датчика (одного чи двох).
Потім недовго прогріти двигун автомобіля до температури 80-90 градусів. Так буде легше відкрутити старий.
За допомогою гайкового ключа від’єднати негативно заряджену клему на акумуляторі автомобіля. Після послаблення гайки, відвести клему убік, щоб повністю знеструмити електричні елементи автомобіля.
Знайти на вихлопній системі лямбда-елемент й обережно від’єднати електророз’єм та розвести убік, щоб вони розташовувалися один від одного на відстані щонайменше 20-30 сантиметрів.
Далі робити демонтаж приладу використовуючи насадку з подовжувачем. Приєднати насадку до лямбда-зонда, повертаючи її проти годинникової стрілки. Гайковим ключем послабити гайку на вихлопній трубі, а потім акуратно витягнути кисневий датчик.
Взяти новий лямбда-зонд і обробити його різьблення мастильним матеріалом (наприклад, мідною пастою), це дозволяє спростити монтаж пристрою.
Тепер новий закріпити до упору в отвір на трубі, затягуючи гайку ключем, щоб надійно закріпити деталь в отворі.
Підключити нову запчастину до електророз’єму, яка веде до двигуна. Взяти «вилочний» кінець лямбда-зонда, обробити його спреєм для зачистки електроніки та вставити в електророз’єм двигуна. Конструкцію, що вийшла, зафіксувати хомутами.
На завершальному етапі встановити металеву пластину назад, підключити мінусову клему до акумулятора. Скинути налаштування або оновити пам’ять на електронному блоці, який керує роботою двигуна. Обнулити налаштування на панелі керування або за допомогою програми на смартфоні. Щоб активувати лямбд, треба зняти машину з естакади та проїхатись на ній кілька десятків кілометрів. Після цього пристрій почне працювати у звичайному режимі.
Підключення кисневого датчика: які нюанси можуть бути
Кисневі датчики можна розділити на 2 групи: не підігріваються та підігріваються. При цьому важливо знати, що лямбда-зонд, що не підігрівається, можна замінити на той, підігрівається. А ось заміна у зворотний бік неможлива.
При виході цього елемента з ладу перед Вами постає вибір: встановлення оригінального або підключення датчика кисню універсального. У першому випадку доведеться викласти за прилад чималу суму, а в другому важливо правильно все підключити, адже універсальні лямбди зазвичай відрізняються від оригінальних кількістю виводів. До того ж і кольори дротів часто не збігаються. Як бути у цьому випадку? Відповідь проста – довірити все професіоналам СТО «Демі Моторс».
У разі звичайного некомерційного використання машини (тобто не для перевезення вантажів та доставлення пасажирів) пристрій працює 1-3 роки. Тому рекомендується дотримуватись порад та рекомендацій, які дозволять продовжити термін служби датчика:
- Заправляйте двигун тільки якісним чистим бензином (не нижче за клас А-92).
- Якщо спробували запустити двигун, а він не завівся, то другу спробу слід повторити через 25-30 секунд (але не раніше). Інакше невідпрацьований бензин потрапить у лямбда-зонд, що призведе до його псування.
- Не використовуйте герметики для фіксації пристрою. При прогріванні двигуна може відбуватися вулканізація герметиків, що призведе до непоправних наслідків не тільки для датчика, але і для всього авто.
- Періодично оглядайте місце кріплення пристрою до труби, куди стікають відпрацьовані гази. Оптимальна частота перевірки – кожні 15-20 тисяч кілометрів пробігу.