Діагностика каталізатора авто
Діагностика автомобільного каталізатора (каталітичного нейтралізатора) в сервісі допомагає оцінити кількість кисню у вихлопних газах до та після каталізатора, іншими словами, на основі цього аналізу ми дізнаємося, яка ефективність цього компонента.
Лямбда-зонди використовуються для визначення вмісту кисню у вихлопних газах. Обидва встановлені перед та позаду каталізатора. Сигнали лямбда-зондів можуть відрізнятися один від одного, тому що частина кисню з вихлопних газів затримується перед каталізатором, тому відразу за каталізатором кількість його буде набагато меншою. Датчик кисню, розташований перед каталізатором, займається регулюванням, а другий (за каталізатором) – діагностикою. Перший допомагає ЕБУ двигуна регулювати бензинову суміш, а другий контролює роботу каталітичного нейтралізатора, збираючи дані про його вміст у вихлопних газах.
Якщо спостерігається висока напруга лямбда-сигналу, це означає, що компонент працює належним чином. Кисень у вихлопних газах добре працюючого каталізатора вступає в хімічну реакцію з киснем й шкідливими речовинами. Коли каталізатор поступово вичерпується, частина шкідливих газів і кисню не реагує, в такому вигляді виділяється в навколишнє середовище.Підсумовуючи, засмічений каталізатор і лямбда-зонд: якщо сигнал лямбда-зонда перед каталізатором такий же, як і після нього, це свідчить про несправності або повний знос.
Коли двигун автомобіля став погано запускатися, троїти та глухнути на холостих, помітно знизилася потужність і зросла витрата палива, має сенс перевірити справність каталітичного нейтралізатора газів, що відпрацювали.
Способи діагностики каталізаторів
Візуальний огляд. В цьому випадку виконується демонтаж деталі, після чого її огляд, зокрема, особлива увага приділяється стільникам. У разі їх вигоряння та оплавлення каталізатор слід замінювати.
При цілісності стільників проводиться перевірка на наявність токсичних речовин у деталі. При перевищенні норми вмісту проводити діагностику КТ не потрібно, а сама деталь вважається непридатною до використання.
За нормальних показників наступний процес — перевірка протитиску та опору. Перед нею обов’язково проводиться тест на герметичність.
Останнім способом діагностики каталізаторів, ціна яких є достатньо доступною, стає мотор-тест. Для цього проводиться фіксація тиску, який виконується за допомогою спеціального датчика.
Автосервісі Демо Моторс займається професійною діагностикою каталітичних нейтралізаторів, використовуючи сучасне обладнання.
Майстрами проводиться діагностика:
- Манометром. Ця методика спрямована на перевірку конструкції на протитиск. Проводиться під час роботи мотора з відкритою заслінкою. Коли зворотний тиск перевищить 0,35 кг/см3 це вкаже на проблему у вихлопній системі;
- Ендоскопом. Спосіб дозволяє провести детальний огляд конструкції без зняття. Ендоскоп – мініатюрна камера, яка закріплена на кінці шланга та передає інформацію на монітор.
Самостійна діагностика роботи каталізаторів
Машина стала їздити гірше, а на панелі приладів загорівся «check», то рекомендується звернутись в сервісний центр, однак можна самостійно виконати елементарну діагностику функціонування каталітичного нейтралізатора.
Оцінити:
- Відтінок вихлопу: він чорний, то це явна ознака того, що нейтралізатор не працює, тому через нього проходять усі шкідливі речовини та газу назовні.
- Тиск газів, що виходять назовні: при докладанні долоні до отвору вихлопної труби, напір має бути високим. Коли він низький, це свідчить необхідність заміни каталізатора.
- Після тривалої поїздки заглянути під машину: якщо корпус КТ розжарений, можна говорити про зниження його пропускної спроможності.
У сервісі можна перевірити тиск вихлопу та порівняти його з показниками еталонних даних. Для визначення тиску манометр розміщується там, де встановлений лямбда-зонд.
Візуально можна оцінити демонтований нейтралізатор вихлопу щодо оплавлення, засмічення чи вигоряння.
Підсумуємо
При підозрі на неправильну роботу системи вихлопу потрібна перевірка каталізатора. Не поспішайте робити заміну дорогої деталі. Рекомендуємо пройти діагностику у сервісі Demi Motors. Ми зможемо визначити чому вийшов з ладу каталізатор та чи можна його відновити. Наш підхід до роботи дозволяє заощаджувати гроші клієнта. Тому, якщо у Вашого автомобіля прогорів, засмітився або забитий каталізатор – приїжджайте в автосервіс і наші фахівці зроблять діагностику, виявлять та оперативно усунуть несправність каталізатора Вашого авто за доступними цінами!