В чому складність видалення нейтралізатора
Як видалити каталізатор на ланосі, саме це питання зазвичай задають собі автолюбителі. Причиною цього є те, що за відсутності каталізатора обидва датчики фіксуватимуть однакові значення забрудненості, що в результаті спричинить появу помилки. Як розв’язати проблему у цьому випадку? І для Євро-3 стандарту знайшлося рішення, воно полягає зовсім не на придбанні нового каталізатора.
Змінюється прошивка з Євро-3 на Євро-2. У результаті один датчик відключається (котрий стоїть після влаштування), а другий фіксує значення забрудненості вихлопних газів. Цей варіант хоч і популярніший, але не найефективніший. Чому, запитаєте ви? Заміна прошивки спричиняє погіршення роботи електронного блоку управління, тому є ще один варіант — використання обманок.
Обманкою називається приставка, яка загвинчується в систему замість першого або другого кисневого датчика (перед або після каталізатора). Відразу встановлюється підставка на його місце, а в неї вкручується сам кисневий датчик. Підставка являє собою обмежувач, за допомогою якого прилад або лямбда зонд не контактує з вихлопними газами. Виходить так, що він бачить, як при роботі двигуна не виділяються шкідливі речовини, тому не подається сигнал про помилку. Перший кисневий прилад фіксує шкідливі речовини, а другий ні, цим імітується наявність каталізатора, який був попередньо видалений із системи.
Встановлення обманки виключає необхідність заміни прошивки, що дозволяє суттєво заощадити при видаленні нейтралізатора на автомобілі. Вартість обманки не висока, але при купівлі вам слід розібратися з їх різновидами.
Вони класифікуються на такі види:
1. Звичайні – мається на увазі проста трубка, яка вкручується замість датчика, а в її корпусі фіксується кисневий датчик. Така обманка – це найдешевший варіант. У трубці є отвір, через який до лямбда-зонда надходить мінімальна кількість шкідливих речовин. У результаті він не помічає перевищень норми й тому не передає сигнал на електронний блок управління.
2. З вбудованими мінікаталізаторами – на ланос можна також встановити спеціальну обманку з очищувачем, вона дозволить працювати системі набагато ефективніше. У конструкції приставки є маленькі стільники, які очищають гази від шкідливих речовин лише в малій кількості, які сприймаються лямбда-зондом.
3. Кутові – це скоріше різновид звичайних із вбудованими каталізаторами, оскільки вони мають кутову форму їм дали іншу назву. Призначені вони для застосування в важко доступних місцях, тобто там, де лямбда-зонд неможливо вкрутити у звичайну приставку.
Методи діагностики
Діагностику датчиків бажано проводити кожні 10000 км пробігу автомобіля або при перших ознаках несправності зонда, які описані нижче.
Перевірка мультиметром
Найчастішою причиною неробочого стану кисневого зонда є ушкодження спіралі нагрівача чи контакту з нагрівачем. Чи це так, легко перевірити мультиметром, переключивши його в режим роботи омметра. Зазвичай 3 і 4 контакт (у 4-провідному приладі) підходять до нагрівального елементу. Значення опору має бути не більше 4,5 – 5,5 омів. Якщо показання перевищують це значення, то зонд вимагає заміни, оскільки нагрівальний елемент перестав працювати.
Для перевірки сигналу, що надходить на електронний блок, потрібно завести автомобіль, натиснути на педаль газу, щоб потримати двигун у високооборотному режимі протягом деякого часу. Сигнальний провід зонда (зазвичай чорний) підключаємо до плюсового щупа мультиметра, а мінусовий щуп, що з’єднуємо із «землею», перемикаємо прилад у режим вольтметра (2000 мВ). При утриманні педалі газу та різкому відпусканні показання приладу повинні бути в межах від 1000 мВ до 100 мВ. Якщо показання залишаються постійними не більше 400 – 500 мВ при маніпуляції із педаллю газу, то зонд несправний.
Перевірка осцилографом
Якість перевірки осцилографом проявляється у можливості дізнатися про часовий проміжок зміни сигналу вихідної напруги. Для перевірки необхідно під’єднати осцилограф до дроту, що дає сигнал на електронний блок (чорний). Далі потрібно завести двигун та почекати прогріву до 70 С. У міру прогріву датчика до 400 градусів, прилад почне показувати хвилеподібний графік. Якщо на екрані окреслюється графік у крайніх (верхній або нижній) точках, а також у положенні близько 0,6 при максимальній роботі двигуна, можна зробити висновок – зонд несправний.
Враховуючи всю складність цього процесу, найкращим вибором для вас буде довірити виконання робіт професіоналам «Демі Моторс». Вони зроблять всю роботу на високому рівні за короткий час.
Причини та ознаки несправності
Теоретично каталізатор повинен працювати вічно, оскільки метали не окислюються та не витрачаються у хімічних реакціях типу. Але реальність виглядає значно гіршою. Тонкі прилади безсилі перед порушеннями температурного режиму та механічними ударами.
Майже всі проблеми бувають пов’язані із порушенням роботи систем живлення та запалювання двигуна, а також із застосуванням неякісного палива. Все це призводить до підвищення температури нейтралізатора, розплавлення та фарбування його стільникової структури із подальшим закорковуванням шляху вільного проходу вихлопних газів.
При цьому каталізатор здатний завдати страшного удару двигуна. Його близьке розташування до зони випускних клапанів може призвести до найнебезпечнішого ефекту – розкришена кераміка може потрапляти до циліндрів.
Загальною ознакою несправності стане втрата потужності двигуна, його нездатність розвинути великі оберти. Для того, щоб у вас не виникало проблем різного характеру, рекомендуємо звернутись саме до наших майстрів «Demi Motors». Наші фахівці нададуть вам всі необхідні послуги з видалення вашого каталізатора на ланосі.
Оригінальні запчастини високої якості та послуги ви можете придбати або замовити в нашому інтернет-магазині Demi Motors.