Особливості вихлопної системи дизелів
Особливості системи вихлопу дизельних авто впливають на світові продажі транспортних засобів, обладнаних дизельним двигуном. Та мають деяку тенденцію до скорочення у порівнянні з бензиновими та електрокарами. Головна причина тому – це думка про підвищену екологічну шкідливість дизельного вихлопу.
Представники автомобілебудівної галузі стверджують, що сучасні дизелі насправді є виключно чистими, та звинувачують уряди та захисників довкілля в упередженому відношенні до автотранспортних засобів, оснащених дизельними двигунами.
Дизельний вихлоп – шкідливий чи ні?
Як стверджує низка незалежних експертів, однозначної відповіді на запитання: «Що шкідливіше, бензиновий чи дизельний вихлоп? – поки немає. Все визначається характеристиками автомобіля конкретної марки.
Ні для кого не секрет, дизельні та бензинові двигуни перетворюють хімічну енергію від реакції горіння палива на механічну, проте роблять це по-різному.
Дизельний мотор споживає в цілому менше палива, відповідно, викидає в атмосферу меншу кількість двоокису вуглецю у порівнянні з бензиновим двигуном такої ж потужності. Однак найдрібніші частинки твердого вуглецю (сажі), який виділяється дизелем, вважаються особливо шкідливими для людини й навколишнього середовища.
Крім частинок сажистого вуглецю, дизельний вихлоп у порівнянні з бензиновим є джерелом більшої кількості двоокису азоту, тривалий контакт з яким також погіршує функцію легень та провокує алергічні реакції.
На захист дизельних двигунів слід зазначити, нові дизельні автомобілі обладнуються спеціальними ефективними фільтрами. Завдяки чому сучасні високі технології дозволяють досягти хорошого результату цієї проблеми. Крім того, екологічний стандарт Євро 6, який набув чинності у вересні 2015 року, регламентує зниження викидів двоокису азоту вдвічі для дизелів, випущених пізніше за цей термін.
Особливості вихлопної системи автомобіля, оснащеного дизельним двигуном
Якщо відкинути в бік екологічні аспекти, ні для кого не секрет, автомобілі, оснащені дизельним двигуном, мають деякі незаперечні практичні переваги перед бензиновими, серед яких можна виділити такі, як:
- високий крутний момент;
- дещо збільшена потужність;
- економічність у витраті палива;
- експлуатаційна довговічність.
Однак, оскільки будова дизельного двигуна дуже суттєво відрізняється від будови бензинового, то і конструкція вихлопної системи дизельного автомобіля має свої нюанси та ключові особливості.
Сажові фільтри в дизельних автомобілях
Головною відмінністю вихлопних систем сучасних автомобілів, оснащених дизельними двигунами, є наявність в їх вихлопних системах спеціального фільтра сажі. Він є аналогом загальновідомому каталітичному нейтралізатору в автомобілях оснащених бензиновим мотором.
За своєю внутрішньою будовою, він має дрібні канали – так звані «соти», через які проходять відпрацьовані гази з двигуна внутрішнього згоряння. Під час проходження через стільники, гази очищаються від сажі внаслідок механічного осадження частинок твердого вуглецю на поверхні каналів сажового фільтра. Й далі, очищені, таким чином, вихлопні гази виводяться по вихлопному тракту в атмосферу.
Слід зазначити, фільтр сажі є досить «капризним» в обслуговуванні та аж ніяк не дешевим. А все тому, що в процесі очищення вихлопних газів, він схильний швидко забиватися. Для його подальшого очищення в наш час розроблено й набуло широкого поширення методу так званої «регенерації». Регенерація сажового фільтра – це коли центральний блок управління дизельного двигуна подає паливо таким чином, щоб воно догоряло у вихлопній системі. Оскільки під дією високих температур сажа просто вигоряє, а сам фільтр при цьому ефективно очищається. Процес регенерації супроводжується підвищеною димністю вихлопу і триває в середньому не більше 5 хвилин.
Однак, головна проблема полягає в тому, що в реальних умовах, не завжди процес регенерації вдається реалізувати успішно. Тому часто трапляється так, що вся сажа просто не встигає вигоріти. І рано чи пізно фільтр фільтрації вихлопної системи дизельного автомобіля все одно заб’ється до граничного стану. І подальша експлуатація транспортного засобу стає неможливою. На початкових стадіях забруднення фільтр сажі можна промити. Проте, коли він забруднюється досить сильно, в цьому випадку може допомогти тільки заміна на новий.
Підсумуємо
Попри вищеописані відмінності, вихлопні системи автомобілів із дизельними та бензиновими двигунами мають багато подібностей. Як це парадоксально не звучало, але вихлопна система дизелів значно меншою мірою схильна до прогоряння, оскільки температура тепловіддачі в процесі горіння дизпалива нижче, ніж для бензину. Крім того, звук вихлопу дизельних тихіший, ніж бензинових, і добре піддається тюнінгу.
Ви власник авто з дизельним двигуном і хочете, щоб вихлопна система служила довго і якісно. То не забувайте спостерігати за станом її гофри, а також завжди доводьте процес регенерації до кінця – якщо Ви його почали, то не слід швидко глушити авто.
Дотримуючись таких простих порад, Ви забезпечите дизелю довгий пробіг без необхідності дорогого ремонту.
Якщо у Вас виникла потреба у якісних запчастинах звертайтесь до нашого інтернет-магазину Demi Motors. Для виконання будь-яких процедур з вихлопною системою завітайте на СТО Демі Моторс. Професійні механіки зроблять роботу якісно та у короткий термін. Для розрахунку точної ціни послуг зв’яжіться з нами та ми детально Вас проконсультуємо.