Навіщо потрібний резонатор у вихлопній системі, ознаки несправності
Спочатку розберемось, що таке резонатор, де він знаходиться та для чого служить.
У системі вихлопу автомобільного двигуна можна побачити кілька складових, крім сполучних трубопроводів. Зазвичай це добре помітні корпуси каталітичних нейтралізаторів, основного та додаткових глушників. Один із них заведено називати резонатором, за мотивами функцій, що їм виконуються. Найчастіше він стоїть найближче до випускного колектора, одразу після каталізаторів, якщо вони є.
Для зниження шумності моторів був вигаданий спеціальний пристрій – глушник. Його основною функцією є гасіння шумів під час роботи ДВЗ (двигун внутрішнього згорання). Попри те, що функції вихлопної системи, досить прості, на ділі все зовсім по-іншому. До складу системи входить відразу кілька елементів і зокрема в ній передбачено пристрій, який називають резонатором. Він є незамінною частиною системи та відповідає безпосередньо за виведення з неї вихлопних газів.
Функції резонатора
Потік вихлопних газів має пульсуючий характер. Якщо не звернути цей ефект на користь, то нейтралітет він теж не підтримуватиме, завдаючи певних збитків ефективній і тихій роботі мотора.
Частота пульсацій вихлопу залежить від оборотів колінчастого валу, тобто змінюється у межах. За певних умов виникають паразитні резонанси, коли виходу чергової порції відпрацьованих газів перешкоджає максимальна амплітуда тиску акустичної хвилі попереднього такту випуску.
Буде погіршено очищення циліндра перед завантаженням у нього чергової порції горючої суміші. І такий найважливіший параметр добре налаштованого мотора, як наповнення циліндрів.
Ситуація погіршується ще й наявністю кількох циліндрів, які працюють на одну вихлопну трубу.
У цьому режимі штучно викликаються резонансні явища, які не просто заважають виходу газів, що відпрацювали, але і створенням локального розрідження будуть витягувати їх з циліндра як пробку з пляшки. Той самий ефект, як і від наддуву на впуску, наповнення суттєво зросте.
У реальних умовах двигуна подібний налаштований випуск буде непридатним. Мало користі від двигуна, здатного розвинути потужність на граничних оборотах, якщо з його допомогою важко навіть рушити з місця.
Вихід один – не звертаючи уваги на певну користь резонансних явищ на випуску, просто максимально знизити пульсації.
Для гасіння надмірної енергії піків можна використовувати розрідження на западинах звукової хвилі. Що знизить температуру вихлопних газів.
Утворюється і ряд інших позитивних моментів, тобто введення такого пристрою, названого резонатором, хоча ефект тут повністю протилежний резонансному, принесе чимало користі:
- поліпшиться наповнення циліндрів у широкому діапазоні оборотів, внаслідок чого зросте крутний момент і знизиться витрата палива;
- зменшиться теплове навантаження деталей системи випуску та оточуючих її частин кузова, підвіски та трубопроводів;
- звук вихлопу стане тихіше, зменшиться кількість високочастотних складових та непарних гармонік, які зазвичай створюють неприємне темброве забарвлення;
- полегшаться умови роботи основного та додаткових глушників.
Особливо ефективно резонатори працюють у парі з каталізаторами, що мають дрібну стільникову структуру. Така подвійна акустична фільтрація робить сучасні автомобілі практично безшумними.
Що буде, якщо його прибрати
Якщо з машини знімається глушник, змінюється в основному гучність вихлопу. Видалення резонатора викличе не такий радикально помітний, але дуже неприємний ефект. До того ж не один.
Наведені вище його корисні властивості перестануть діяти. Багато залежить від конкретного автомобіля, але деякі настільки чутливі до стану системи випуску, що без резонатора не зможуть стійко працювати на неодруженому ходу, втратить потужність і збільшать витрату, а звук вихлопу мало кому сподобається.
Проблеми в роботі резонатора
Усі проблеми у випускній системі пов’язані з корозією, крім випадків пошкодження при наїзді на перешкоду. Руйнування корпусу або внутрішніх труб та перегородок негайно проявляється зміною гучності та тембрового забарвлення звуку вихлопу. Навряд чи потрібно заміряти потужність і витрати, які також зміняться.
Поява всередині корпусу брязкоту металевого типу може означати, що в результаті глибокої іржі відірвалася якась із деталей і вільно переміщається в потоці газів. Але набагато гірше пошкодження зовнішнього корпусу. Вихлопні гази потраплять у салон, що небезпечно.
Якщо ви бажаєте замінити резонатор зверніться до нашого інтернет-магазину і ми відправимо вибрану вами запчастину до будь-якої точки України.