Видалення каталізатора на дизельному авто
Чому єдиним рішенням у відновлення нормальної роботи системи вихлопу служить видалення каталізатора на дизелі в разі його поломки. Тому, що каталізатор на дизельних авто є невідновлюваним, тобто очистити його неможливо. Усередині елемента розташовано безліч каналів або стільників, які не підлягають очищенню.
Турбота про довкілля це один із пріоритетів більшості сучасних виробників авто. Її значним елементом у будь-якому автомобілю є каталізатор. Він виконує важливу функцію, розщеплюючи шкідливі сполуки, які містяться у вихлопних газах, на більш безпечні. Зокрема, він нейтралізує:
- оксиди азоту;
- альдегіди;
- вуглеводні.
Проходячи через цей елемент дані речовини розщеплюються на вуглекислий газ, азот і воду, що робить їх набагато безпечнішими для атмосфери. Враховуючи, що вихлоп дизельних двигунів завдає набагато більшої шкоди навколишньому середовищу, каталізатор на дизелі має особливе значення для відповідності автомобіля нормам Євро-4 та Євро-5.
Коли потрібно видаляти каталізатор
Цей пристрій на авто встановлюється безпосередньо перед випускним колектором та бере на себе левову частку навантаження по очищенню відпрацьованих газів. Хімічні сполуки, які проходять через вузол, з часом забивають його.
Каталізатори розраховані на виконання своїх функцій протягом 100 тисяч кілометрів пробігу, однак до таких показників у нашій країні не доживає фактично жодна деталь. Причина в паливі вкрай низької якості. Природно, чим більше в солярці різних сторонніх домішок, то швидше елемент вийде з ладу.
Крім очищення вихлопних газів, каталізатор сприяє їх охолодженню та тихій роботі автомобіля. Тому варто особливо уважно зважити всі «за і проти», якщо ухвалюється рішення, щоб його видалити.
Наслідки видалення каталізатора
Будь-яка зміна конструкції систем авто має як позитивні, так негативні наслідки.
Серед плюсів можна назвати:
- Істотну економію коштів, оскільки новий коштує недешево. Йдеться, звичайно, саме про варіант, коли вузол вирізається без перепрошивки. У цьому випадку робота дійсно обійдеться автовласнику недорого, але ризик серйозніших проблем занадто великий.
- Перепрошивка системи — також дуже небюджетне заняття.
- Падіння витрати палива – іноді цей показник може досягати 15% від початкового числа.
- Покращення потужних характеристик автомобіля – втім, його зазвичай відчувають тоді, коли каталізатор був забитий і не виконував своїх функцій.
Мінусів у такого рішення теж достатньо:
- Автомобіль при віддаленому каталізаторі не може відповідати стандартам Євро-4 й вище, це в кращому разі Євро-3. Завдається відчутна шкода довкіллю.
- Однією з функцій елемента буде розсіювання вихлопних газів, злегка охолоджуючи їх, перш ніж вони потраплять у глушник. Без нього глушник гірше виконуватиме свої функції, а також значно швидше прогорить, адже до нього надходитимуть гази підвищеної температури.
- Без каталізатора незмінно зросте рівень шуму під час роботи автомобіля.
- Може виникнути підвищена вібрація.
Як здійснюють видалення каталізатора
Поширена помилка щодо нього полягає в тому, що даний елемент можна просто вирізати з магістралі й тим самим розв’язувати всі проблеми. Насправді на вході та виході вузла встановлені датчики, сигнали з яких надходять до ЕБУ. Саме за їхніми показаннями блок управління фіксує помилку. Сигнал про це передається тоді, коли вміст кисню на вході в каталізатор та виході з нього стає однаковим – у нормі він повинен відрізнятися. Природно, якщо елемент видалити, датчики будуть подавати саме однакові показання.
У сучасних нейтралізаторах для дизелів, крім датчиків вмісту кисню, присутні ще й вузли, що контролюють рівень NOx та аміаку (NH3).
Важливо!
При простому видаленні вузла ЕБУ неминуче пропише в системі нову помилку, тому очікуваного збільшення тяги, швидше за все, не станеться. Навпаки, ситуація може лише погіршитися.
Щоб цього не сталося, обов’язковим елементом при видаленні є перепрограмування ЕБУ. По-перше, видалити існуючі помилки цього вузла, а, по-друге, власне, відомості про датчики та необхідність зчитувати з них показання. Зважаючи на те, що йдеться про три та більше вимірювачів, довіряти таку роботу варто лише професіоналам СТО Демі Моторс. Оскільки помилки при перепрограмуванні ЕБУ занадто великі. Тільки за умови перепрошивки системи видалення буде справді безпроблемним та дозволить збільшити потужність авто.
Для чого при видаленні каталізатора встановлюють полум’ягасник
Частково нівелювати перелічені вище недоліки допоможе встановлення полум’ягасника при видаленні каталізатора, тому цей метод особливо часто застосовують на дизельних двигунах, де поява чорного диму та вібрації сильно знижує рівень комфорту при керуванні транспортним засобом. Великий вибір полум’ягасників представлено в інтернет-магазині Demi Motors за найкращими цінами.
Залежно від типу пристроїв полум’ягасники можуть встановлюватися як на приймальній трубі, так і прямо за колектором. Важливим обмеженням при встановленні полум’ягасника є можливість перепрограмування ЕБУ. Якщо такої настройки немає, встановлювати елемент не можна.