Що краще для видалення каталізатора – обманка чи прошивка?
При видаленні каталізатора перед кожним власником авто стає питання, що вибрати: встановлення обманки чи прошивка ПЗ. Для того щоб вас ознайомити з цією проблемою звернімося до рекомендацій досвідчених спеціалістів. Одними з кращих у цій галузі – є фахівці компанії Демі Моторс. Які надають такі послуги на спеціалізованому сервісі у м. Львові.
Сучасні машини повинні відповідати всім екологічним стандартам, тому перед вихлопною трубою встановлюється каталітичний нейтралізатор (перетворювач) або просто каталізатор. Ця деталь складається з багатьох дуже малих керамічних клітин, які затримують шкідливі речовини від вихлопних газів.
Але, як і всі інші автозапчастини, каталізатор з часом не ламається. Через його знос машина, як би, “задушується” власним вихлопом. Для того, щоб не почались проблеми з двигуном, потрібно вчасно замінити нейтралізатор. Однак, завдяки вмісту платини, паладію та інших рідкісних металів у ній, нова запасна частина дорога, і її потрібно часто змінювати. Тому автомобілісти зазвичай намагаються просто видалити каталізатор.
Обманка лямбда-датчиків
Ви не можете просто взяти та вирізати каталізатор з корпусу – електронне наповнення автомобіля запрограмоване таким чином, щоб запобігти шкідливому вихлопу. Для цього перед каталітичним нейтралізатором і після нього датчики кисню встановлюються лямбда зонд. Вони вимірюють рівень домішок у газах до і після передачі пристрою. Якщо він виявиться однаковим, автомобіль перейде до надзвичайного режиму роботи: сигнал помилки постійно буде передаватись на ЕБУ і програма, яка керує двигуном, штучно буде знижувати його силу.
Щоб цього не сталося, власники автомобілів знімають каталізатор, замінивши його на полум’ягасник або стрингер, і встановлюють обманку лямбда зонда.
Існує два типи обману:
- механічний;
- електронний.
Механічний спосіб обдурити комп’ютер досить простий. Встановлюється невеликий адаптер підгонки. Іноді у нього є додатковий керамічний фільтр для очищення повітря. Через адаптер до датчика вихлопні гази надходять лише частково, тому він фіксує, що повітря очищається.
Ще один спосіб обійти захист після видалення каталізатора – це електронний трюк. Це конденсатор і резистор зі спеціально вибраними параметрами. Ці деталі необхідні для послаблення рівня сигналу з лямбда зонда, а автомобільний комп’ютер зафіксує зменшення шкідливих домішок у вихлопі.
Перепрошивка блоку управління
Другим популярним способом усунення наслідків видалення каталізатора є перепрошивка електронного контрольного блоку (ЕБУ). Вимоги до безпеки вихлопів для екології знаходяться лише в сучасних версіях програмного забезпечення: євро-3, євро-4 та євро-5. Наприклад, у попередніх версіях євро-2 встановлювати другий датчик кисню необов’язково. Перепрошивка дозволяє виключити другу лямбда зонд від роботи блоку управління. Після цього будь-які маніпуляції з механікою не потрібні – достатньо змін у прошивці.
Перепрошити ЕБУ не складно.
Для цього потрібно:
- підключити комп’ютер або ноутбук до діагностичного роз’єму автомобіля;
- встановити нову версію програми управління двигуном;
- Провести тести, переконавшись, що помилка про неправильну роботу не відображається.
Який спосіб вибрати
Що краще: встановлення обманок чи перепрошивка ЕБУ? Це питання ставлять багато власників автомобілів, але відповісти на нього, безумовно, неможливо. Кожен з двох способів відновлення нормальної роботи двигуна після видалення каталізатора має свої плюси й мінуси.
З одного боку, перепрошивка не вимагає встановлення додаткового обладнання – ви можете робити лише втручання в програмне забезпечення. Але такий спосіб має кілька значних недоліків:
- необхідно виконувати процедуру лише в автосервісі, і її вартість не можна назвати низькою;
- офіційної версії євро-2 вже давно немає, тому ви встановлюєте ПЗ на власний ризик, втрачаючи гарантію;
- не всі автомобілі доступні зміни мікропрограмного забезпечення, є моделі, які неможливо прошити.
Встановлення обманки після зняття каталізатора коштуватиме власнику автомобіля дешевше. Але тут є недоліки. Як механічні, так і електронні. Обманки не можуть забезпечити весь діапазон нормальних значень, а це означає, що після декількох сотень кілометрів на панелі лампа «Check Engine» знову загориться, і комп’ютер почне видавати помилку. Тому цей метод підходить для тих, хто може замінити самостійно, не контактуючи постійно з СТО.
Немає єдиного рішення, що робити після видалення каталізатора. Встановлення обманки є більш підходящим – це дешевше і простіше, а комусь заміна прошивки – більш надійний і довговічний спосіб, хоча і дорожчий. Крім того, немає гарантій, що після втручання в ПЗ блок управління буде працювати правильно.
Незалежно від того, який метод ви вибрали, вам слід звернутися лише до довіреної майстерні ремонту автомобілів.