Заміна каталізатора
Розгляньмо ситуацію коли заміна каталізатора дійсно необхідна. Наприклад у разі виходу його з ладу або механічної поломки. Така ситуація породжує декілька варіантів:
- Міняємо на “рідний” аналог.
- Вибираємо заміну на універсальний аналог.
- Зміна на полум’ягасник.
- Вибираємо “рідний” аналог. Найдорожчий варіант, але нічим не кращий за інші варіанти.
Але що ж робити, якщо заміна каталізатора на «рідний» не по кишені? Адже новий оригінальний каталізатор коштує в середньому близько 10000 гривень, а на деяких автомобілях вони встановлені в кількості 2-х, а то й 4-х штук. Та й до того ж на них ніхто не дає гарантій, бо одна заправка неякісним паливом може вивести з ладу всі каталітичні нейтралізатори.
Альтернатива заміні
Альтернатива є, а точніше, навіть дві альтернативи.
Перша – заміна каталізатора на універсальний аналог. Неоригінальний пристрій, по-перше, непогано виконує функції каталітичного нейтралізатора, а по-друге, обійдеться автовласнику в рази дешевше.
Помірна вартість універсального (приблизно в 4-6 разів менша за оригінальний) пояснюється тим, що у ньому застосовуються менш дорогі метали, які так блискуче справляються з вихлопними газами.
Крім ціни та металу він нічим не відрізняється від “рідного”, також не надійний, як і “рідний” і легко виводиться з ладу внаслідок удару чи заправлення неякісним паливом.
Друга – заміна каталізатора на полум’ягасник. Ця процедура передбачає видалення каталізатора як і створення з його корпусу полум’ягасника. По суті, замість каталітичного нейтралізатора у вас з’являється резонатор, який має бути розрахований на дуже високі температури.
Полум’ягасник або конструюється майстрами на СТО, або ставиться штатний (на багато моделей полум’ягасники випускаються персонально). Зрозуміло, токсичність викидів при його встановленні висока. Цей спосіб заміни не дорогий, але цілком імовірно, що доведеться вдаватися до хитрощів. Річ у тім, що в більшості нових автомобілів (що відповідають нормам Євро 4, Євро 5 тощо) після видалення каталізатора кисневий датчик (інакше лямбда-зонд) негайно повідомляє комп’ютер про помилку. У такому разі встановлення полум’ягасника вимагатиме або перепрограмування всієї системи, або встановлення альтернативного, обманного лямбда-зонда. Зрозуміло, який із перерахованих рецептів буде оптимальним. У Вашому випадку, можна сказати лише після огляду автомобіля.
Заміна каталізатора на полум’ягасник є найнадійнішим, якісним та довговічним варіантом. Простота конструкції полум’ягасника та здібності його витримуватиме високі температури, дуже добре
буде знижувати шум. Завдяки своїй надійності та довговічності на полум’ягасники дається гарантія.
Хоча дозволимо нагадати, що потрібно вибирати для таких робіт спеціалістів відповідної кваліфікації. Фахівці Демі Моторс в змозі виконати відповідні роботи з наданням гарантій на елементи вихлопної системи придбаної в нашому інтернет-магазині або СТО.
Плюси та мінуси полум’ягасника в системі глушника
Отже, оскільки спочатку ми ставимо полум’ягасник в альтернативу дуже дорогому оригінальному каталізатору, то будемо міркувати з погляду бюджету, а точніше за його економію. Природно, ставлячи його у систему вихлопу ми хочемо пристойно заощадити та робимо це успішно. Після того як ми його встановили, можна не думати, що заправившись поганим бензином, можна “вбити” дорогий каталізатор. Як не дивно, але полум’ягасник має прямоточну будову, ніж щільні стільники каталізатора. Це сприяє хоч і не великому, але збільшенню потужності двигуна.
З мінусів, а без них нікуди – це забруднення екології. Відпрацьовані гази нічим не очищаються і виходять у навколишнє середовище як є (сморід + кіптява). І ще один мінус – це підвищене навантаження на компоненти глушника, що стоять позаду полум’ягасника (резонатори, задні банки, труби глушника). Вони піддаються більшим температурам і швидше виходять з ладу. Ось такі плюси та мінуси є у заміні каталізатора на полум’ягасник.
Плюсів все ж таки більше, але однозначно, ставити не дешевий оригінальний блок каталітичного нейтралізатора (каталізатор) або полум’ягасник – вирішувати тільки Вам.
Як встановлюється полум’ягасник
Практично будь-який полум’ягасник монтується в систему відведення вихлопних газів за допомогою електрозварювання або газозварювання. Тому, напевно, самостійно його встановити у гаражних умовах без зварювального обладнання вам не вдасться. Навіть якщо ви все ремонтуєте своїми руками. Варіанти установки колекторного та окремого полум’ягасника розрізняються. Тому, що для установки колекторного потрібно знімати випускний колектор, що не потрібно для встановлення на приймальній трубі.