м. Львів, вул. Городоцька 242/Г

(068) 680 68 46 sto@demimotors.ua

Дещо про каталізатори

Каталізатор

Які бувають каталізатори

Конструктивно каталізатори складаються з корпусу та вбудованих у нього 2 робочих блоків з внутрішніми наскрізними отворами у вигляді стільників. Блоки працюють при високих температурах, тому між ними та контуром передбачена теплова ізоляція. Внутрішня поверхня осередків покривається сплавами:

  • 1 блок – іридію та платини;
  • 2 блок – родію та паладію.

Відпрацьовані гази, проходячи через стільники, розігрівають до температур 800-850 °С, після чого каталізатори (покриття) активізуються. Щоб прогріти блоки до цієї температури, автомобіль повинен проїхати 10 км, весь час вони інертні. В активній фазі небезпечним є перевищення в спальні суміші не прогорілого бензину, збільшена концентрація масел, сажі й т. д. Своєю чергою, каталізатор впливає на двигун і у зворотному порядку. Тому на вході та виході пристрою вбудовані датчики, що допомагають оптимізувати робочу паливну суміш.

Основними речовинами забруднення є оксиди азоту, вуглецю та складніших груп вуглеводнів. При дотику цих сполук з активною поверхнею відбувається перебудова атомів у бік сильніших молекулярних зв’язків. З’єднання окису азоту розпадаються на азот та кисень. А вуглекислий газ з’єднується з атомом кисню, що звільнився, закінчуючи реакцію і перетворюючись на вуглекислоту СО2 (використовується для заправки газованої води).

Загальна площа, що взаємодіє з газами, за розмірами відповідає великому футбольному полю. Навіть якщо товщина шару вимірюється в мікронах, то тут їх обсяги будуть чималими. Тому здати каталізатор вигідно для власників транспорту, а прийняти їх – і переробним підприємствам, оскільки видобуток цих металів обмежений.

Види та особливості

Як правило, у пунктах приймають каталізатори всіх видів, але деякі можуть вводити обмеження, залежно від обладнання та технології, що використовується. Самі каталізатори для легкових автомобілів діляться за:

  • матеріалу виготовлення стільників;
  • кількість сторін.

Зустрічаються такі основні типи каталітичних нейтралізаторів:

  1. Перша, автомобільні – до складу входять 2 групи сплавів: паладій + родій та паладій та іридій.
  2. Друга, промислові – у цих типах може використовуватися як комплексний склад з 2-3 компонентів, так і чистий метал: платина, паладій та родій.
  3. Третя, промислові – з використанням срібла як каталітичний реагент.
  4. Четверта, промислові для нафто перероблювання – платина з оксидом алюмінію, нікелем та молібденом.

Матеріал виготовлення стільників:

  1. Кераміка – найпоширеніший вид шляхом простого виготовлення та нанесення робочого сплаву. Але відрізняється підвищеною крихкістю як при механічних пошкодженнях, так і за великої амплітуди температур.
  2. Металевий нейтралізатор. Через затратну технологію застосування якісних дорогих марок стали цей тип коштує дорожче. Тут стільники розташовуються у спіральному порядку, що збільшує довжину шляху, і, як наслідок, ефективність процесу. Він стійкий до механічних пошкоджень, але також боїться неякісних ПММ, збагаченого палива, тривалої роботи на холостому ході.
  3. Спортивні – аналог металевого каталізатора, але зі збільшеною пропускною здатністю. Якщо авто встановлено прямоточна система вихлопу, збільшує потужність на 7-20%.

За конструкцією каталізатори бувають 2- та 3-сторонніми. У міру збільшення сторін – збільшується функціональність та ефективність виробів.

Роботи одного з них вистачає на 100-120 тис. км, але трапляються й екстрені випадки, коли його потрібно міняти. У цій ситуації краще заздалегідь знайти пункт, куди здати каталізатор, оскільки повертається близько 25-35% усієї суми виробу.

Стан фільтра повинен бути завжди ідеальним, оскільки несправності можуть спричинити поломку двигуна, це може бути:

  • керамічний пил;
  • оплавлення;
  • деформація та супутні руйнування через попадання води на гарячий корпус;
  • заростання проходів та відсутність тяги.

Вміст дорогоцінних металів у різних каталізаторах

Навіщо скуповують каталізатори та ще й за досить високою ціною? Використовувані метали відносяться до рідкісноземельних, та їх видобуток зменшується щорічно, але використовувати як вторинну сировину їх вигідно лише у промислових масштабах. З одного каталізатора вийде витягти всього 0,05-0,1 г, для чого потрібно близько 50 г різних реагентів. При роботі з великими обсягами (тисячами) для економії задіяні знижений обсяг реагентів, а також сукупні методи.

Від чого залежить ціна б/в каталітичного нейтралізатора

Варто звернути увагу на стан каталітичного нейтралізатора перед його продажем. Також не завадить дізнатися процентний зміст дорогоцінних матеріалів саме в каталітичному нейтралізаторі, що продається вами. Цей відсотковий зміст відрізняється в залежності від моделі авто. Цінність дорогоцінних металів також різна. Крім марки авто слід звернути увагу на тип каталітичного нейтралізатора: існують керамічні, металеві нейтралізатори, а також нейтралізатори у вигляді гранул. Наприклад, вартість металевих каталітичних нейтралізаторів вища за керамічні, відповідно, і грошей за них вдасться виручити більше.

Каталізатор

Скористайтесь сервісами швидкого зв'язку з нами:

Замовити дзвінок
Записатись на діагностику
Написати нам повідомлення

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *