Навіщо скуповують каталізатори від автомобілів?
Перше та головне для чого скуповують каталізатори, які відпрацювали свій ресурс – це отримання з його серцевини дорогоцінних металів. Звернімося до необхідності встановлення цього пристрою на автомобіль.
Вихлопна система сучасних автомобілів суттєво відрізняється від транспортних засобів, що випускалися у минулі десятиліття. Істотна відмінність полягає, перш за все, у тому, що до складу вихлопної системи вбудована така деталь, як каталітичний нейтралізатор. Функція даної деталі полягає в тому, щоб зводити до мінімуму кількість шкідливих речовин, які є в автомобільних вихлопах.
Двигун автомобіля влаштований таким чином, що в процесі роботи він виробляє шкідливі хімічні сполуки. Навіть новий автомобіль не може працювати таким чином, щоб у вихлопних газах не утворювалися шкідливі для довкілля з’єднання. Шкідливі вихлопи, що утворюються в результаті роботи транспортного засобу, потрапляють в атмосферу та руйнують її. У зв’язку з тим, що стан екології погіршується, було ухвалено рішення змінити конструкцію вихлопної системи. Та зробити все можливе для скорочення обсягу шкідливих викидів.
Автомобільний каталізатор – це спеціалізований вид фільтра, який справляється на «відмінно» із цим завданням. Звичайно, повністю позбавитися викидів до сьогоднішнього моменту неможливо. Однак завдяки встановленню каталітичного нейтралізатора вдається скоротити кількість шкідливих речовин в автомобільних вихлопах у середньому на 80-90%. А це непоганий показник.
Як влаштований каталізатор для автомобіля
Каталізатор – це особлива автомобільна деталь. На відміну від інших вона сприяє поліпшенню його експлуатаційних характеристик. Крім того, це єдина деталь, яку можна досить вигідно продати, коли вона стане непридатною. Щоб зрозуміти, навіщо купують старі каталізатори, варто дати раду тому, як він влаштований.
Як працює та влаштований каталітичний нейтралізатор
І сажовий фільтр, і каталізатори для моторів, що працюють на бензині, мають однаковий принцип дії. Робота пристрою здійснюється у два етапи: фільтрація вихлопів та їх регенерація. При фільтрації на стінках фільтра залишаються засмічення (згорілі частинки), завдяки чому повітря потрапляють виключно самі вихлопні гази.
Через фільтр можуть пройти тільки дуже дрібні елементи розмір яких не перевищує 1 мкм, але навіть такі частинки небезпечні для здоров’я людини. У результаті у внутрішній частині фільтра забруднення накопичуються у великій кількості. Вони створюють перешкоди виходу відпрацьованих газів, а це негативно впливає на потужність силового агрегату. Ось чому елемент, що фільтрує, необхідно відновлювати.
Внутрішня частина пристроїв, що фільтрують вихлопні гази, має особливе покриття каталітичний шар. Торкаючись розпечених продуктів горіння бензину або дизпалива, цей шар провокує хімічну реакцію, результатом якої стає знешкодження токсичних елементів.
За своїм зовнішнім виглядом автомобільний нейтралізатор нагадує трубу особливої форми.
Складається деталь із наступних частин:
- міцний металевий корпус, для необхідного виконання захисної функції;
- фільтр моноліт, який складається з великої кількості осередків, що формою нагадують стільники. Ці осередки, зазвичай, роблять або з кераміки, або з міцного металевого сплаву;
- особливий каталітичний шар напилення.
Які дії з ними роблять
Вже придбані каталізатори відправляють на заводи, де і відбувається етап афінажу — процесу очищення металів хімічними реагентами від домішок.
Як ми вже встановили, каталізатор, саме його ядро (серцевину), також іноді називається “тісто”, використовують для вилучення дорогоцінних металів.
Сам процес вилучення дорогоцінних металів можна розділити на кілька етапів. Якщо потрібна попередня оцінка місткості каталізатора, то фірми зі скупки мають ручні аналізатори на зразок пістолета, який за допомогою променя і проводить попередню оцінку наявності дорогоцінних металів. Також останнім часом все частіше використовується інформація з AutoCatalyst Market. Ця програма допоможе вам дізнатися попередню вартість каталізатора без посередників.
Аналіз каталізатора
Повний аналіз передбачає багаторазовий поділ серцевини каталізатора:
- Спочатку відбувається дроблення та повне пере мелення ядра каталізатора до борошноподібного стану.
- Після завершення етапу дроблення деяка частина трухи, що вийшла, відправляється на пробу. Однорідність цієї суміші сприяє швидкому аналізу складу матеріалу. У ядро каталізатора входять різні метали, але найбільшу цінність представляють метали платинової групи. До цієї групи відносять платину, паладій та родій. Всі три елементи, як вже було сказано, не завжди в тому чи іншому ядрі каталізатора. Все залежить від типу каталізатора та моделі автомобіля, в якому він використовувався.
- Після визначення проби для аналізу вибраний матеріал у тонкому поліетиленовому пакеті поміщається у прилад аналізатор. Тонкість стінок пакетика з потертою серцевиною каталізатора важлива для точного аналізу речовини.
- Останній крок — запуск програми для аналізу. Сам процес аналізу відносно недовгий і займає від 8 до 12 хвилин.
До найдорожчих металів із серцевини каталізатора відносять родій. На жаль, не завжди його кількість у каталізаторі буває значною. Найчастіше зустрічаються паладій та платина.