м. Львів, вул. Городоцька 242/Г

(068) 680 68 46 sto@demimotors.ua

Видалення каталізатора. Що вибрати: обманку чи прошивку?

Видалення каталізатора

Що краще для видалення каталізатора – обманка чи прошивка?

При видаленні каталізатора перед кожним власником авто стає питання, що вибрати: встановлення обманки чи прошивка ПЗ. Для того щоб вас ознайомити з цією проблемою звернімося до рекомендацій досвідчених спеціалістів. Одними з кращих у цій галузі – є фахівці компанії Демі Моторс. Які надають такі послуги на спеціалізованому сервісі у м. Львові.

Сучасні машини повинні відповідати всім екологічним стандартам, тому перед вихлопною трубою встановлюється каталітичний нейтралізатор (перетворювач) або просто каталізатор. Ця деталь складається з багатьох дуже малих керамічних клітин, які затримують шкідливі речовини від вихлопних газів.

Але, як і всі інші автозапчастини, каталізатор з часом не ламається. Через його знос машина, як би, “задушується” власним вихлопом. Для того, щоб не почались проблеми з двигуном, потрібно вчасно замінити нейтралізатор. Однак, завдяки вмісту платини, паладію та інших рідкісних металів у ній, нова запасна частина дорога, і її потрібно часто змінювати. Тому автомобілісти зазвичай намагаються просто видалити каталізатор.

Обманка лямбда-датчиків

Ви не можете просто взяти та вирізати каталізатор з корпусу – електронне наповнення автомобіля запрограмоване таким чином, щоб запобігти шкідливому вихлопу. Для цього перед каталітичним нейтралізатором і після нього датчики кисню встановлюються лямбда зонд. Вони вимірюють рівень домішок у газах до і після передачі пристрою. Якщо він виявиться однаковим, автомобіль перейде до надзвичайного режиму роботи: сигнал помилки постійно буде передаватись на ЕБУ і програма, яка керує двигуном, штучно буде знижувати його силу.

Щоб цього не сталося, власники автомобілів знімають каталізатор, замінивши його на полум’ягасник або стрингер, і встановлюють обманку лямбда зонда.

Існує два типи обману:

  • механічний;
  • електронний.

Механічний спосіб обдурити комп’ютер досить простий. Встановлюється невеликий адаптер підгонки. Іноді у нього є додатковий керамічний фільтр для очищення повітря. Через адаптер до датчика вихлопні гази надходять лише частково, тому він фіксує, що повітря очищається.

Ще один спосіб обійти захист після видалення каталізатора – це електронний трюк. Це конденсатор і резистор зі спеціально вибраними параметрами. Ці деталі необхідні для послаблення рівня сигналу з лямбда зонда, а автомобільний комп’ютер зафіксує зменшення шкідливих домішок у вихлопі.

Перепрошивка блоку управління

Другим популярним способом усунення наслідків видалення каталізатора є перепрошивка електронного контрольного блоку (ЕБУ). Вимоги до безпеки вихлопів для екології знаходяться лише в сучасних версіях програмного забезпечення: євро-3, євро-4 та євро-5. Наприклад, у попередніх версіях євро-2 встановлювати другий датчик кисню необов’язково. Перепрошивка дозволяє виключити другу лямбда зонд від роботи блоку управління. Після цього будь-які маніпуляції з механікою не потрібні – достатньо змін у прошивці.

Перепрошити ЕБУ не складно.

Для цього потрібно:

  • підключити комп’ютер або ноутбук до діагностичного роз’єму автомобіля;
  • встановити нову версію програми управління двигуном;
  • Провести тести, переконавшись, що помилка про неправильну роботу не відображається.

Який спосіб вибрати

Що краще: встановлення обманок чи перепрошивка ЕБУ? Це питання ставлять багато власників автомобілів, але відповісти на нього, безумовно, неможливо. Кожен з двох способів відновлення нормальної роботи двигуна після видалення каталізатора має свої плюси й мінуси.

З одного боку, перепрошивка не вимагає встановлення додаткового обладнання – ви можете робити лише втручання в програмне забезпечення. Але такий спосіб має кілька значних недоліків:

  • необхідно виконувати процедуру лише в автосервісі, і її вартість не можна назвати низькою;
  • офіційної версії євро-2 вже давно немає, тому ви встановлюєте ПЗ на власний ризик, втрачаючи гарантію;
  • не всі автомобілі доступні зміни мікропрограмного забезпечення, є моделі, які неможливо прошити.

Встановлення обманки після зняття каталізатора коштуватиме власнику автомобіля дешевше. Але тут є недоліки. Як механічні, так і електронні. Обманки не можуть забезпечити весь діапазон нормальних значень, а це означає, що після декількох сотень кілометрів на панелі лампа «Check Engine» знову загориться, і комп’ютер почне видавати помилку. Тому цей метод підходить для тих, хто може замінити самостійно, не контактуючи постійно з СТО.

Немає єдиного рішення, що робити після видалення каталізатора. Встановлення обманки є більш підходящим – це дешевше і простіше, а комусь заміна прошивки – більш надійний і довговічний спосіб, хоча і дорожчий. Крім того, немає гарантій, що після втручання в ПЗ блок управління буде працювати правильно.

Незалежно від того, який метод ви вибрали, вам слід звернутися лише до довіреної майстерні ремонту автомобілів.

Заміна лямбда зонду

Скористайтесь сервісами швидкого зв'язку з нами:

Замовити дзвінок
Записатись на діагностику
Написати нам повідомлення

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.