м. Львів, вул. Городоцька 242/Г

(068) 680 68 46 sto@demimotors.ua

Який каталізатор краще, металевий чи керамічний?

Який автомобільний каталізатор краще

Який автомобільний каталізатор краще?

Автомобільний каталізатор (каталітичний конвертер-нейтралізатор) – це спеціальний пристрій, який встановлюється у вихлопній системі автомобіля, призначений для скорочення викидів у навколишнє середовище токсичних компонентів, що містяться у відпрацьованих газах, а саме:

  • CO (окис вуглецю – дуже токсичний газ, що не має кольору та запаху, також має назву «чадний газ»);
  • CH (вуглеводні, які є леткі органічні сполуки і є головними компонентами, які у переважній кількості утворюються шляхом неповного згоряння палива);
  • NO та NO2 (оксиди азоту, що провокують такі неприємні явища в атмосфері, як смог та кислотні дощі).

Через крайню шкідливість вихлопних автомобільних газів для навколишнього середовища, на сьогодні усі марки автомобілів, що випускаються в розвинених країнах світу, в обов’язковому порядку оснащуються каталізаторами.

Сучасний автопром встановлює на автомобілі два типи каталізаторів:

  • Керамічні (з керамічним носієм) – працюють за принципом механічного очищення вихлопних газів. Конструктивно такі каталізатори складаються із тонких керамічних пластин, на поверхню яких наноситься шар активних дорогоцінних металів платинової групи.
  • Металеві (з металевим носієм) – начинки таких каталізаторів є дрібно комірчастою конструкцією у вигляді стільників з таким же робочим напиленням з дорогих металів. Головною відмінністю металевих каталізаторів є їхня висока пружність, отже, конструкція таких пристроїв завжди виграє за надійністю в порівнянні з керамічними побратимами.
  • Відмінні риси обох різновидів каталізаторів.

    Керамічні каталізатори

    Керамічний носій для даного типу каталізаторів виступає екструдований магнієво-алюмінієвий силікат або карбід кремнію. Усередині корпусу з такого матеріалу містяться тисячі тонких пустотілих каналів, розташованих паралельно. У середньому кожен керамічний носій містить до восьми тисяч таких каналів. У поперечному перерізі керамічний каталізатор нагадує бджолині стільники, з напиленням з металів-платиноїдів. Такий конструктивний підхід суттєво збільшує контактну площу вихлопних газів з металом-каталізатором.

    Товщина стінок стільників у сучасних керамічних каталізаторах становить 0,05…0,1 мм. При цьому поверхня керамічного носія перед напиленням додатково покривається проміжним шаром активаторів у вигляді оксидів алюмінію та магнію. А також силікатів, що забезпечує збільшення реальної площі поверхні до кількох тисяч разів.

    Недоліки керамічних каталізаторів:

    • порівняно невеликий ресурс роботи (загалом близько 100 тисяч кілометрів пробігу, а за умови використання палива поганої якості – 70…80 тисяч);
    • чутливість до імпульсних механічних впливів (керамічні компоненти схильні покриватися тріщинами під впливом ударних навантажень, що призводить до руйнування стільників);
    • не можна допускати попадання води на каталізатор у процесі руху – різкі перепади температур на пристрої також можуть пошкодити кераміку (з цієї причини не рекомендується пересуватися по поганих дорогах або заїжджати в глибокі калюжі, якщо автомобіль оснащений керамічним пристроєм).

    Металеві каталізатори

    Корпус металевого каталізатора, як правило, виготовляється з корозійностійкої сталі, що забезпечує оптимальний захист пристрою від появи іржі під дією вологи, що утворюється в процесі перетворення токсичних компонентів вихлопних газів на нейтральні сполуки. Зовнішня частина металевого каталізатора виготовлена з якісної хромо-нікелевої сталі. Він має високу стійкість не тільки до появи корозії, але й до впливу кислотних середовищ і підвищеної температури. Середній термін служби вихлопної системи та самого каталізатора продовжується до 3…5 років.

    Нутрощі металевого каталізатора виготовляються з тонкої металевої фольги товщиною 0,05 мм у вигляді структури, що нагадує бджолині стільники. Все це запресовується в металеву трубу-носій. Каталітичні процеси оптимізуються внаслідок додавання до матеріалу фольги таких металів як ітрій та гафній, які дещо підвищують електричну провідність та надійність тонких листів металу. Такі листи фольги з’єднують між собою та трубою-носієм за допомогою паяння.

    Як і в керамічних каталізаторах, в металевих каталізаторах проводиться напилення на поверхню стільників дорогими металами каталітиками (платиноїдами).

    Попри те, що принцип дії каталізаторів як на керамічних, так і на металевих носіях є однаковим, саме металеві каталізатори мають низку важливих переваг:

    • стійкість до механічних впливів та коливань;
    • низький поріг чутливості до підвищених температур (нерідко каталізатори на металевих носіях здатні витримувати 1600 градусів);
    • мінімальний аеродинамічний опір внаслідок тонких стінок металевого носія;
    • скорочення витрати палива;
    • підвищений термін експлуатації (до 150 і більше тисяч кілометрів пробігу) та ін.

    Головним недоліком каталізаторів на металевих носіях є вища вартість у порівнянні з керамічними каталізаторами, а також більш ускладнена конструкція.

    Сподіваємося, що розглянуті особливості допоможуть Вам розібратися, який каталізатор є кращим – керамічний або металевий.

    Компанія Demi Motors реалізовую через інтернет-магазин як керамічні, так і металічні каталізатори. Звернувшись до нас ви можете придбати якісний та прийнятний за ціною пристрій! Чекаємо у Львові, вул. Городоцька 242/Г, працюємо зі всіма регіонами України.

    Який автомобільний каталізатор краще

    Скористайтесь сервісами швидкого зв'язку з нами:

    Замовити дзвінок
    Записатись на діагностику
    Написати нам повідомлення

    Залишити відповідь

    Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.